13 de desembre del 2011

Entrevista a Ana Baro

Ana Baro, la cara amable de la selecció albanesa


Ana Baro, la futbolista amb més projecció d'Albània (Foto: Ana Baro).

La entrevista d'avui, la veureu feta en Català, idioma del que escriu i que saben llegir la majoria dels que visiteu aquesta web, encara que s'ha fet en Anglès, ja que és com ens hem entès amb la jugadora que ens ha posat tot tipus de facilitats per a contestar aquesta entrevista i ens ha cedit un munt de fotografies per a poder documentar l'article. Ana Baro domina perfectament Albanès, Italià i Anglès, està estudiant Alemany a marxes forçades i sap llegir correctament Castellà, Francès, i una mica de Català, per això va llegir el seu reportatge i de seguida es va posar en contacte per donar-nos les gràcies per l'article que li vàrem dedicar. Evidentment li vàrem demanar una entrevista, i desprès d'una bona xerrada on ens ha explicat moltes coses interessants, ens ha contestat a totes les nostres preguntes:

Quan vas descobrir el futbol?
Tenia cinc anys quan vaig copejar la primera pilota i només vuit anys quan vaig començar jugar en un equip organitzat, però era un equip de nois perquè el futbol femení dins d'Albània no era permès. A la meva família sencera li va afectar la meva elecció, però el meu avi és el primer que em va entrenar de petita.

Et va costar molt, començar a jugar a futbol entre nois?
Va ser bonic jugar amb ells, però vaig tenir moltes dificultats. Així com era obligatori ser un noi per jugar a futbol, tenia cabell curt i em comportava com un noi només per jugar a futbol. Tothom em cridava Ani no Ana. No teníem bones condicions per a entrenar, entrenàvem en un camp petit. De vegades els nois dels altres els equips jugaven molt forts i en algun partit em van colpejar durament.

Quan vas fer el salt per començar a jugar només amb noies?
Desprès de 5 anys vaig sentir per televisió que allà havien sigut creats 4 equips de noies per jugar a futbol. Vaig dir al meu avi per que m'ajudés a trobar aquests equips. Va trobar l'AS Tirana i vaig anar allà. Després de 2 dies vaig tenir un mini-campionat a Saranda (Sud del país). Vaig jugar i vaig marcar 3 gols en el primer partit. Des d'aquell dia vaig jugar amb aquest equip. AS Tirana va ser el meu primer equip professional també, amb ell vaig guanyar el primer campionat de Lliga oficial dins Albània i la primera Copa oficial.

Tens tots els títols del futbol femení dins Albània. Destaques algun d'ells en especial?
El més especial un per mi, va ser el de millor golejadora a Albània de la temporada 2010-2011. Vaig guanyar les 'Golden Shoes' (Botes d'or) i vaig compartir moltes coses amb els millors jugadors d'Albània. Aquest va ser el millor dia de la meva vida.

El teu salt cap a Alemanya, a una de les lligues més competitives del món, creus que està sent positiu per tu? 
Sí, penso que és una experiència bona i m'està ajudant a aprendre millor a jugar a futbol. Els equips alemanys juguen realment fort i has de lluitar per guanyar-te un lloc a l'equip.

Fins quina categoria creus que pots assolir dintre d'Alemanya?
M'agradaria jugar en la Frauen Bundesliga (Primera Categoria). Només vull tenir l'oportunitat d'entrenar en un equip bo, per entrenar més i dur i potser llavors el meu somni esdevindrà cert.

On t'agradaria jugar en un futur? En quina Lliga i en quin equip?
El meu desig és jugar amb algun d'aquests equips: Amb Turbine Potsdam a la Frauen Bundesliga d' Alemanya, amb FC Barcelona a Primera división d'Espanya o amb l'Olympique Lyonnais de França. Ja sé que això és molt difícil però amb molta feina i molta voluntat tot és possible.

Quins sentiments vas tenir amb la creació de la teva selecció?
Em va fer molt feliç que Albània creés el seu equip Nacional. Tenim jugadores bones, algunes noies que juguen a l'estranger, a Alemanya, a Àustria, a Amèrica i a Anglaterra. Tenim premisses bones pel futur.

Com valores la feina que s'està fent  a la selecció albanesa?
Bona. Per ara hem fet només dos partits contra Macedònia i nosaltres vàrem guanyar el primer partit per 1-0 i el segon partit per 1-4. Espero que seguim per aquest camí i anar sumant.

La Federació albanesa de Futbol, intentarà disputar la fase de classificació del Mundial Femení del 2015 de FIFA? Fins on creus que es pot arribar ?
Si, segurament. I si juguem com fins ara, potser guanyarem els primers partits i nosaltres tindrem algunes opcions de passar la fase prèvia de grups. Tot és possible.

En el debut amb la selecció, a Pogradec contra Macedònia, 
que va acabar 1-0 a favor de les àligues (Foto: Ana Baro).

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada